[O1] Ikona świec żarowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zibi72
    Classic
    • 2012
    • 22

    [O1] Ikona świec żarowych

    Ja odpuszczam ten i przyszły tydzień :szeroki_usmiech
  • alxxx
    RS
    • 2010
    • 1823
    • Octavia I (1U2)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #2
    [O1] Ikona świec żarowych

    Witam wszystkich.

    Poki co to tylko zadaje pytania na forum ale mam nadzieje, że się to zmieni

    Moje pytanie dotyczy ikony świec żarowych, ile powinna świecić po przekręcaniu zapłonu?
    Np. Wczoraj wieczorem komputer pokazywał temp. 4,5st C a u mnie ta ikona przy zapalaniu auta (na zimnym silniku) no mignie przez sekundę może dwie bo stoperem nie mierzyłem i tyle. Auto kręci bez problemu i pali, ale pytam dla ścisłości bo w starym golfie 3 też 90KM świece grzeją zdecydowanie dłużej przy takiej temp.

    Dzieki za odpowiedzi 8)
    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

    Komentarz

    • makog
      Rider
      • 2010
      • 345

      #3
      I dobrze jest, tak defakto świece w octavi zaczynaja dopiero grzać jak temperatura spadni poniżej +5 stopni.
      http://www.wimeb.markomp.net
      Już nie moja Skodzina
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

      Komentarz


      • #4
        chyba tak maja bo nawet w nocy gdy spadlo ponizej zera kontrolka zapalila sie jak zwykle na doslownie sekunde a auto pali normalnie. ale teraz chyba tak maja bo w firmowych dieslach mimo ze wiekszej pojemnosci tez nie grzeje swiec za wiele. moze jak bedzie dopiero duuuuzo ponizej zera zaczna.

        Komentarz

        • Bialy
          Rider
          • 2009
          • 306

          #5
          U mnie natomiast raz pali się dłużej 5-6s, a raz zapala się i gaśnie również szybko. I nie wiem od czego to zależy... Chociaż, może czujnik temp wariuje, bo czasem spada temp i znów się podnosi i to tylko jak chłody przyszły.

          Komentarz

          • zbigniew147
            Rider
            • 2008
            • 482

            #6
            Też byłem użytkownikiem 1,9 TDi AHF przez 3 lata. U mnie było tak, że grzanie bardziej zależało od temperatury silnika niż od temperatury powietrza na zewnątrz. Nagrzany silnik zostawiony na mrozie nie wymagał długiego nagrzewania świec po chwilowym postoju.
            Jeśli sie mylę proszę sprostować ale z tego co wiem świece po osiągnięciu swojej temperatury są wyłączane tak jak czajnik elektryczny po zagotowaniu wody. Im Cieplej w komorze spalania tym szybciej sie wyłaczają niezależnie od temperatury na zewnątrz.
            pzdr.

            Komentarz

            • andrzej1962
              L&K
              • 2010
              • 1306
              • Octavia III combi (5E5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
              • DADA 1.5 TSI 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez Bialy
              U mnie natomiast raz pali się dłużej 5-6s, a raz zapala się i gaśnie również szybko. I nie wiem od czego to zależy... Chociaż, może czujnik temp wariuje, bo czasem spada temp i znów się podnosi i to tylko jak chłody przyszły.
              Poczytaj instrukcję. Z tego co przypominam sobie kontrolka świeci się z różnymi czasami i zależą one od temp. silnika. Jak silnik był eksploatowany przez dłuższy czas i sie na chwilę zatrzymałeś to jest on na tyle gorący, że grzanie świec jest bezcelowe i dlatego komp. tego nie robi

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                Logiczne jest że zagrzany silnik po chwilowym postoju nie będzie grzał, ja pytałem w sytuacji zimnego silnika. Poczekamy na jeszcze niższe temperatury i się przekonam jak to wygląda

                Spróbuje poszukać gdzieś w papierach oficjalnej wersji długości grzania przez świece i się przekonam jak się to ma do rzeczywistości.

                Pozdrawiam
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • Udesky
                  RS
                  • 2007
                  • 1692
                  • Octavia I (1U2)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Tak na prawdę to świece żarowe grzeją dłużej niż świeci kontrolka. Nie jeden z was pewnie zastanawiał się co to jest za "pyknięcie" na zimnym silniku gdy przekracza się 2500rpm (powyżej nie grzeją poniżej grzeją). Po paru km/min jazdy, "pyknięcie" następuje samoczynnie, czyli świece przestają grzać, najczęściej ma to miejsce gdy samochód ma ok 1/3 temp. roboczej (wg. wskaźnika).
                  W Polsce nie ma kryzysu.
                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                  Komentarz

                  • Bialy
                    Rider
                    • 2009
                    • 306

                    #10
                    A czy przypadkiem to "pyknięcie" po 2,5k rpm dotyczy świec podgrzewających układ chłodzenia?

                    Komentarz

                    • Udesky
                      RS
                      • 2007
                      • 1692
                      • Octavia I (1U2)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Bialy
                      A czy przypadkiem to "pyknięcie" po 2,5k rpm dotyczy świec podgrzewających układ chłodzenia?
                      Ja słyszałem wersję dotyczącą świeć żarowych, aczkolwiek być może masz rację. Jakiś świec dotyczy na pewno.
                      W Polsce nie ma kryzysu.
                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                      Komentarz

                      • motor
                        Classic
                        • 2010
                        • 12

                        #12
                        Zamieszczone przez Udesky
                        Tak na prawdę to świece żarowe grzeją dłużej niż świeci kontrolka. Nie jeden z was pewnie zastanawiał się co to jest za "pyknięcie" na zimnym silniku gdy przekracza się 2500rpm (powyżej nie grzeją poniżej grzeją). Po paru km/min jazdy, "pyknięcie" następuje samoczynnie, czyli świece przestają grzać, najczęściej ma to miejsce gdy samochód ma ok 1/3 temp. roboczej (wg. wskaźnika).
                        Grzeją tylko lampka gaśnie wczesniej jak jest na tyle ciepło by można odpalać...a one grzeja dalej no i świeczki od płynu chłodzącego też grzeją podczas pierwszych minut jazdy po odpaleniu.

                        Komentarz

                        • 4x4BKF
                          L&K
                          • 2010
                          • 1279

                          #13
                          Zamieszczone przez Udesky
                          Tak na prawdę to świece żarowe grzeją dłużej niż świeci kontrolka. Nie jeden z was pewnie zastanawiał się co to jest za "pyknięcie" na zimnym silniku gdy przekracza się 2500rpm (powyżej nie grzeją poniżej grzeją). Po paru km/min jazdy, "pyknięcie" następuje samoczynnie, czyli świece przestają grzać, najczęściej ma to miejsce gdy samochód ma ok 1/3 temp. roboczej (wg. wskaźnika).
                          Witam! Mimo, że jestem tu nowy to odniosę się do tej teorii, która jest zupełnie nieprawdziwa i bez sensu.
                          Kolego sympatyczny czas grzania (oraz to czy w ogóle grzeją czy nie) świec jest zależny od temperatury silnika i otoczenia. świece nie grzeją dłużej niż kilka sekund, a w większości układów rozruchowych napięcie podawane na świece jest odłączane równocześnie podaniem napięcia na rozrusznik. Aby świece nie zabierały tych kilku amperów prądu tak cennych przy rozruchu zimą.
                          4x4

                          Komentarz

                          • Udesky
                            RS
                            • 2007
                            • 1692
                            • Octavia I (1U2)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez 4x4BKF
                            Witam! Mimo, że jestem tu nowy to odniosę się do tej teorii, która jest zupełnie nieprawdziwa i bez sensu
                            Jest to teoria, którą spotkałem tu na forum. Do tamtego czasu sam nie wiedziałem co to za pykanie. Nie znalazłem innego logicznego wytłumaczenia tego zjawiska, no może to z podgrzewaniem wody.
                            W Polsce nie ma kryzysu.
                            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                            Komentarz

                            • motor
                              Classic
                              • 2010
                              • 12

                              #15
                              W zależności od obciążenia alternatora moduł sterujący włącza przekaźnik małej mocy grzejnej lub dużej mocy grzejnej, tak więc w zależności od obciążenia zostaje załączona jedna, dwie lub trzy świece żarowe ogrzewające płyn chłodzący.
                              Swiece podgrzewające komorę spalania włączają sie na dany czas w oparciu o temp. powietrza zasysanego(temp. zewn.) i płynu chłodzącego ( silniki tdi różnią się układem kontroli czasu nagrzewania - zależy od rocznika)

                              Komentarz

                              • 4x4BKF
                                L&K
                                • 2010
                                • 1279

                                #16
                                Zamieszczone przez Udesky
                                Zamieszczone przez 4x4BKF
                                Witam! Mimo, że jestem tu nowy to odniosę się do tej teorii, która jest zupełnie nieprawdziwa i bez sensu
                                Jest to teoria, którą spotkałem tu na forum. Do tamtego czasu sam nie wiedziałem co to za pykanie. Nie znalazłem innego logicznego wytłumaczenia tego zjawiska, no może to z podgrzewaniem wody.
                                Więc proponuję linkować do danego postu a nie rozsiewać pod własnym szyldem takie informacje.
                                4x4

                                Komentarz

                                • Udesky
                                  RS
                                  • 2007
                                  • 1692
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez 4x4BKF
                                  Więc proponuję linkować do danego postu a nie rozsiewać pod własnym szyldem takie informacje.
                                  Takie rzeczy po dłuższym czasie są nie do odnalezienie, tym bardziej, że nie wiem w jakim to było dokładnie temacie.
                                  Poza tym, dzięki temu coś się wyjaśniło i wiadomo o co chodzi.
                                  W Polsce nie ma kryzysu.
                                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                  Komentarz

                                  • modrzew24
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 35

                                    #18
                                    Długie świecenie kontrolki świec przy rozgrzanym silniku

                                    Z kolei u mnie podczas rozruchu po długiej jeździe (silnik rozgrzany) kontrolka świec żarowych potrafi się świecić kilka sekund. Czasem podczas rozruchu porannego kontrolka gaśnie po sekundzie - nie ma prawidłowości. Miałem już chyba 2 razy wymieniane świece ( w odstępie roku lub dwóch) -mechanik rutynowo sprawdził i jedna czy dwie były uszkodzone. Wydaje mi się to nie jest normalne że tak często padają świece no i niepokoi mnie czas świecenia kontrolki ( a raczej brak przy tym jakiejś prawidłowości).

                                    Komentarz

                                    • JanuszSz
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 2835
                                      • Superb II combi (3T5)

                                      #19
                                      Re: Długie świecenie kontrolki świec przy rozgrzanym silniku

                                      Zamieszczone przez modrzew24
                                      Z kolei u mnie podczas rozruchu po długiej jeździe (silnik rozgrzany) kontrolka świec żarowych potrafi się świecić kilka sekund. Czasem podczas rozruchu porannego kontrolka gaśnie po sekundzie - nie ma prawidłowości. Miałem już chyba 2 razy wymieniane świece ( w odstępie roku lub dwóch) -mechanik rutynowo sprawdził i jedna czy dwie były uszkodzone. Wydaje mi się to nie jest normalne że tak często padają świece no i niepokoi mnie czas świecenia kontrolki ( a raczej brak przy tym jakiejś prawidłowości).
                                      Spróbuj zainteresować się czujnikiem temperatury.
                                      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                      Komentarz

                                      • mariokr
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 590

                                        #20
                                        Wszyscy piszą że kontrolka albo tylko mrugnie albo 2-4 sekundy i gaśnie u mnie często pojaiwa się problem z tym iż świeci się ona za długo i czy w tym czasie dalej świece się grzeją nie wiem czy to będzie wina automatu do świec czy jakieś bład czujnika temp silnika który dość często mi wyskakujen najgorsze że nie ma regóły na to czy to zima czy lato
                                        ...JEDEN WARRRRCZY DRUGI TRĄĄĄBI A OCTAVIA KOMBII...

                                        Komentarz

                                        Pracuję...